Betingelser
Persondatapolitik
Der benyttes cookies på hjemmesiden.
Vi indhenter kun personoplysninger i forbindelse med køb fra vores online butik med henblik på levering. Det drejer sig om følgende oplysninger:
cvr.nr., navn, adresse, postnummer, by, telefonnummer og e-mail adresse. Disse gemmes i 5 år jævnfør bogføringsloven. De indsamlede oplysninger benyttes kun i forbindelse med vores regnskab og Told/Skat kan kræve at se vores faktura. Derudover udleveres ingen oplysninger til tredjemand. Alle indsamlede oplysninger opbevares ukrypteret i virksomhedens database. Når data indskrives i databasen foregår det via en SSL-krypteret linie.
Har du spørgsmål i forbindelse med vores datapolitik kan du kontakte dataansvarlig og direktør, Erik Dalgaard Jensen på telefon 57 60 01 11.
Nyhedsbrev
E-mail adresser og andre personlige oplysninger sendt til os via hjemmesiden, bruges kun internt og deles dermed ikke til tredjepart.
Logstatistik
Logstatistik bruges på http://www.helpansafety.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. På http://www.helpansafety.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter samt at skabe øget brugervenlighed. Vi registrerer ingen oplysninger om dig eller nogen anden kunde, der kan henføres til fysiske personer, hvis der ikke er tale om salg fra vores online butik. Se persondatapolitik ovenfor.
Som registreret hos Helpansafety.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Helpansafety via e-mail: helpan@helpan.dk.
Bestilling
Du kan bestille varer fra Helpansafety.dk direkte fra hjemmesiden eller via e-mail, telefonisk og post.
Når du har bestilt via en af ovenstående, registreres du som kunde i vores database. Alle priser på websitet angives inklusive moms og i danske kroner. Alle priser på websitet angives inklusive alle afgifter, told mm. Bestillinger på vores website betragtes for bindende, når købet er accepteret og og gennemført.
Sådan er købsprocessen via vores onlinebutik:
De ønskede varer tilføjes til indkøbskurven.
Når de ønskede varer er i indkøbskurven trykkes på knappen “Gå til kassen”.
Kassen: Du bliver nu bedt om at indtaste dine kontakt og leveringsoplyninger. Tryk derefter på knappen “Fortsæt”.
Du bliver nu bedt om at accptere din indkøbskurv og dine kontakt- og leveringsoplysninger. Tryk på knappen “Fortsæt” for at fortsætte eller på knappen “Tilbage” for at rette oplysningerne.
Du bliver nu bedt om at accptere salgsbetingelserne. Du skal gennemlæse dem og hvis de kan accepteres klikkes checkboksen af og man trykker på knappen “Fortsæt til betaling”.
Indtast oplysningerne fra dit betalingskort og tryk på knappen “Gennemfør Betaling” for at betale for varerne.
Du skal indtaste: Hele kortnummeret (uden mellemrum) – udløbsdato – kontrolcifre
Kontrolcifre = 3 sidste tal i talrækken i underskriftfeltet.
Hvis betalingen blev gennemført tilfredsstillende, får du nu en side op som indeholder et link til sin faktura/ordrebekræftelse. Det anbefales at denne udskrives med det samme. Hvis betalingen ikke blev gennemført vil man blive præsenteret for en fejlbesked og du kan trykke på knappen “Tilbage” for at prøve igen. Når betalingen er gennemført tilfredsstillende vil du få tilsendt mail til den e-mail adresse man indtastede tidligere. Umiddelbart efter afsluttet køb vil du kunne udprinte din faktura/ordrebekræftelse. Du får derudover en mail indeholdende et link til den aktuelle faktura inkl. forretningsbetingelser. Hvis du ikke modtager ordrebekræftelsen pr mail kan der rettes henvendelse til helpan@helpan.dk. Alle aftaler indgås på dansk. Du vil altid kunne se dine ordrebekræftelser og faktura ved at logge ind og klikke på ‘mine faktura’.
Betaling
Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.
I vores e-butik kan du betale med Dankort, eDankort, danske Euro/Master cards, udenlandske Master/EURO card, VISA, MobilePay og VISAelectron samt via EAN nr.
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Helpansafety.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Helpansafety.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Når der bestilles produkter via vores internet-butik påføres de faktiske forsendelsesomkostninger med postnord eller fragtfirma – mange af produkterne er fragtfri ved levering til en adresse i danmark.
Levering
Leverancen omfatter kun de i ordrebekræftelsen nævnte produkter. Med mindre andet er oplyst under det enkelte produkt, vil ordren blive leveret indenfor 2-4 hverdage efter bestilling, hvorefter beløbet trækkes på kundens konto. I juli-august kan leveringstiden være op til 2 dage længere end normalt. Ved bestilling af to eller flere produkter kan leveringen blive opdelt i to eller flere leveringer. Opdelt levering vil ikke medføre yderligere omkostninger for kunden. Det påhviler køber at anvise et tørt opbevaringssted og skal tilsikre at der ikke sker skader på de leverede materialer. Køber hæfter, efter fejlfri levering, for senere opståede skader. Ved synlige skader, fejlleverancer eller reklamation opfordres du til at påtale det overfor vognmanden/posten således at det kan påføres fragtbrevet. Det er derfor altid en god idé at tjekke varen ved levering. Hvis muligt tages et digitalt foto af skader ved leveringen og sendet dem til helpan@helpan.dk med beskrivelse af leveringsdag, tid og skadens art. Leverancen omfatter kun de i ordrebekræftelsen nævnte produkter. Med mindre andet er oplyst under det enkelte produkt, vil ordren blive leveret indenfor 2-4 hverdage efter bestilling, hvorefter beløbet trækkes på kundens konto. I juli-august kan leveringstiden være op til 2 dage længere end normalt. Ved bestilling af to eller flere produkter kan leveringen blive opdelt i to eller flere leveringer. Opdelt levering vil ikke medføre yderligere omkostninger for kunden. Det påhviler køber at anvise et tørt opbevaringssted og skal tilsikre at der ikke sker skader på de leverede materialer. Køber hæfter, efter fejlfri levering, for senere opståede skader. Ved synlige skader, fejlleverancer eller reklamation opfordres du til at påtale det overfor vognmanden/posten således at det kan påføres fragtbrevet. Det er derfor altid en god idé at tjekke varen ved levering. Hvis muligt tages et digitalt foto af skader ved leveringen og sendet dem til helpan@helpan.dk med beskrivelse af leveringsdag, tid og skadens art. Helpansafety.dk benytter Post Danmark og lokale vognmænd.
Klik her for at se Postnords priser.
Ved benyttelse af pakkeboks skal ID nr. påføres jævnfør PostNords vejledning, se: www.pakkeboksen.dk/sadan-virker-det.html
Fortrydelsesret
Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt.
Når du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen.
Hvis du har købt en varer via Internetbutikken hos os, har du oftest ret til at fortryde købet. Du skal bare returnere varen til os senest 14 dage efter du har modtaget den. Du kan returnere varen til os ved at nægte at modtage varen når den leveres.
Varens stand, når du sender den tilbage:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må prøve varen, men ikke tage den i egentlig brug
Du kan også sende den retur med posten eller fragtfirma til denne adresse:
Helpan 2018 & HelpanSafety
Skeevej 107, Skee
DK 4370 St. Merløse
Telefonnummer: 57600111
E-mail adresse: helpan@helpan.dk
Når du returnerer varen, bedes du angive fakturanummer på pakken.
Vedlæg denne standardfortrydelsesformular.
Når du fortryder købet tilbagebetales købesummen til dig ved en overførsel til din bank. Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes, vil vi kontakte dig, for at få oplyst, hvortil købesummen skal returneres.
Ved returnering af korrekt leverede varer senere end 14 dage fra modtagelsen pålægges et gebyr på 10% af nettobeløbet.
Reklamation
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Hvis varen er behæftet med en mangel har du som forbruger mulighed for enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. samt at omleveringen ikke medfører urimelige omkostninger for Helpansafety.dk. Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Returnerede varer kan enten sendes eller afleveres personligt til ovenstående adresse
Ved synlige skader og fejlleverancer opfordres du til at påtale det overfor vognmanden/posten således at det kan påføres fragtbrevet. Det er derfor altid en god idé at tjekke varen ved levering.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Erik Dalgaard Jensen på mailadressen: edj@helpan.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr ”
E-markedsføring
Der udsendes ingen e-mail-reklamer eller lignende fra HelpanSafety.dk Der udsendes kun nyhedsbrev, som den enkelte bruger til hver en tid kan framelde.
helpansafety.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.